Niniejszy Biuletyn Informacji Publicznej został zaprojektowany i jest redagowany zgodnie z zasadami opisanymi w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848). Zobowiązujemy się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z niniejszą ustawą.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), na którym Państwo się znajdują w celu wyświetlenia danej informacji publicznej.
Dostępność cyfrowa strony internetowej BIP polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Wdrożyliśmy na BIP zasady redakcyjne i techniki, jakie powinno się stosować przy projektowaniu, tworzeniu, utrzymywaniu i aktualizowaniu stron internetowych, tak by były bardziej dostępne dla użytkowników, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.
Zapewniona została dostępność cyfrowa przez spełnienie poniższych wymagań:
Zasada | Wytyczne | Kryterium sukcesu | Poziom |
1 – Postrzegalność | 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu | 1.1.1 – Treść nietekstowa | A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie | 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) | A |
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) | A |
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | A |
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) | AA |
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości | 1.3.1 – Informacje i relacje | A |
1.3.2 – Zrozumiała kolejność | A |
1.3.3 – Właściwości zmysłowe | A |
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym | AA |
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości | AA |
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści | 1.4.1 – Użycie koloru | A |
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku | A |
1.4.3 – Kontrast (minimalny) | AA |
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu | AA |
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki | AA |
1.4.10 – Zawijanie tekstu | AA |
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem | AA |
1.4.12 – Odstępy w tekście | AA |
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa | AA |
2 – Funkcjonalność | 2.1 – Dostępność z klawiatury | 2.1.1 – Klawiatura | A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę | A |
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe | A |
2.2 – Wystarczająca ilość czasu | 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu | A |
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | A |
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie | 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu | A |
2.4 – Możliwość nawigacji | 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków | A |
2.4.2 – Tytuły stron | A |
2.4.3 – Kolejność fokusu | A |
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) | A |
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony | AA |
2.4.6 – Nagłówki i etykiety | AA |
2.4.7 – Widoczny fokus | AA |
2.5 – Sposoby wprowadzania danych | 2.5.1 – Gesty punktowe | A |
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia | A |
2.5.3 – Etykieta w nazwie | A |
2.5.4 – Aktywowanie ruchem | A |
3 – Zrozumiałość | 3.1 – Możliwość odczytania | 3.1.1 – Język strony | A |
3.1.2 – Język części | AA |
3.2 – Przewidywalność | 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem | A |
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych | A |
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja | AA |
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja | AA |
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji | 3.3.1 – Identyfikacja błędu | A |
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje | A |
3.3.3 – Sugestie korekty błędów | AA |
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | AA |
4 – Kompatybilność | 4.1 – Kompatybilność | 4.1.1 – Parsowanie | A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość | A |
4.1.3 – Komunikaty o stanie | AA |
W przypadku gdy nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewniamy alternatywny sposób dostępu poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730) zwanej u Nas w skrócie Elektroniczną Skrzynką Podawczą ESP, lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość (kontakt opcjonalnie dostępny na BIP „Dla słabosłyszących” na górnym pasku menu BIP).
Każdy ma prawo wystąpić do Naszego podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej. Żądanie zawiera:
-
Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem.
-
Wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowe, które mają być dostępne cyfrowo.
-
Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
-
Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Zachęcamy do skorzystania z wniosku elektronicznego, możliwego do wypełnienia i wysłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej, dostępnego na Naszych stronach internetowych.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730).
Dostępność architektoniczna
Ośrodek Pomocy Społecznej w Siewierzu znajduje się w 2 budynkach:
I. Parter budynku Urzędu Miasta i Gminy Siewierz przy ulicy Żwirki i Wigury 16, do którego prowadzą dwa wejścia: od ul. Żwirki i Wigury oraz od ul. Strumień.
- Z obu stron budynku zlokalizowane są miejsca parkingowe.
- Na parkingu od strony ul. Strumień znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo i poziomo.
- Wejście dla osób niepełnosprawnych możliwe jest wyłącznie od strony ul. Żwirki i Wigury, do którego prowadzi podjazd dla niepełnosprawnych.
- Nad wejściami nie ma zainstalowanych głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
- Dla osób niepełnosprawnych ruchowo w pełni dostępny jest korytarz i wszystkie pomieszczenia. W każdej sytuacji istnieje możliwość wezwania pracownika socjalnego do omówienia sposobu załatwienia sprawy.
- Osobom niesłyszącym w zakresie podstawowym pomocy udzieli pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej. W sprawach skomplikowanych – prosimy o wcześniejsze zgłoszenie na adres e-mail ops@ops.siewierz.pl bądź numer fax 32 64 99 493.
- Brak toalety dla osób niepełnosprawnych (toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku w części należącej do Urzędu Miasta i Gminy Siewierz).
- Do budynku oraz wszystkich pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.
- W budynku nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych, ani innych systemów wspomagających słyszenie.
Nie ma żadnych oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym
dla osób niewidomych lub słabowidzących.
II. Parter budynku przy ulicy Żwirki i Wigury 26 A, do którego prowadzi jedno wejście (brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych)
- Nad wejściem nie ma zainstalowanych głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie są zabezpieczone bramkami.
- Z tyłu budynku znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo.
- Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku oraz wszystkich pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.
- W budynku nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych, ani innych systemów wspomagających słyszenie. Nie ma żadnych oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
- Osobom niesłyszącym w zakresie podstawowym pomocy udzieli pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej. W sprawach skomplikowanych – prosimy o wcześniejsze zgłoszenie na adres e-mail ops@ops.siewierz.pl bądź numer fax 32 64 99 493.
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2019.04.05.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2019.10.08.
Data publikacji strony internetowej: 2007.01.22.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: informacje dostępne na poszczególnych stronach podmiotowych i przedmiotowych BIP.
Dane teleadresowe siedziby podmiotu publicznego: dostępne są na stronie głównej
Osoby wyznaczona do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej: redaktor główny BIP
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: http://www.bip.brpo.gov.pl/